Lämna synpunkter

I vår skollag finns bestämmelsen att alla förskolor, skolor och verksamheter ska ha rutiner kring klagomålshantering. (Skollagen 2010: 800 4 kap 8 §) Varje förälder och elev ska ha rätt att lämna klagomål på verksamheten, om det är något som man inte tycker fungerar.

Karlshamns Montessoriskolas mål är att alla föräldrar, barn och vuxna ska känna att de trivs, blir sedda och hörda samt känna att de kan presentera åsikter, både positiva och negativa.

Vem framför jag klagomål till?

Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med i ditt barns utbildning, framför det i första hand till ditt barns pedagog/lärare på förskolan/skolan/fritids.

Om ni inte lyckas lösa problemet och ditt missnöje kvarstår ber vi dig att skicka din anmälan genom att klicka på knappen nedan, På så sätt får verksamheten själv möjlighet att reagera och utreda.

Om du vill kan du vända dig direkt till huvudmannen – styrelsen, Karlshamns Montessoriskola. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av personal eller rektor. Om du vill ha en personlig återkoppling på ditt ärende behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. Du har givetvis rätt att lämna klagomål anonymt. Det är bra om du tar kontakt så nära händelsen i tid som möjligt, vilket underlättar möjligheten att utreda ditt ärende.

Lämna synpunkter

Dina kontaktuppgifter
För att hjälpa oss i arbetet med utredningen ber vi dig att lämna dina uppgifter. Du kan även välja att vara anonym men då har vi inte möjlighet att kontakta dig för kompletterande frågor eller återkoppla med utredningens resultat.
Beskriv din synpunkt
Ange utförligt vad din synpunkt gäller. Vill du anmäla en specifik händelse är det viktigt att du anger vad som har hänt och när det inträffade. Har du flera synpunkter att anmäla ber vi dig att ange dessa i kronologisk ordning. Har du inte koll på exakta datum kan du ange på ett ungefär när det hände. Om synpunkten gäller en specifik elev ber vi dig att ange namn på eleven samt klass för att vi ska kunna hantera ärendet på bästa sätt.